Czy organizujecie jakieś darmowe szkolenia, na których mogę dowiedzieć się coś więcej o tych nowych przepisach?

Nagranie webinaru z dnia 1.06.2022 –  webinar podsumowujący setki pytań oraz doświadczenia z rozliczenia ponad 5000 kierowców wg nowych zasad Pakietu Mobilności:

>> ODBIERZ NAGRANIE  –  KLIKNIJ  ODBIERZ LINK DO NAGRANIA << 


CO ZNAJDZIESZ W NAGRANIU?
Omówione zostały takie tematy:

  1. Brutto = minimalne 5922 + diety wirtualne?
    1. metoda optymalnego wykorzystania diety wirtualnej
    2. dokładność obliczania diety wirtualnej
    3. w jaki sposób zmaksymalizować wartość diet zagranicznych
    4. jak oszacować poziom ulgi ZUS i pit bez kalkulatora
  2. Stawka minimalna na umowie dla kierowcy
    1. ustawa o minimalnym wynagrodzeniu w PL
    2. skąd się bierze kwota 5922 brutto
    3. kiedy odliczamy ulgi  osobna ściezka ZUS,  osobno PIT  pokazać
    4. jakie są wymagania na umowie dla kierowcy
  3. Nieoskładkowane nagrody/dopłaty – co to jest?
    1. kwota wolna od podatku
    2. kwota wolna od składek ZUS
    3. obniżenie podstawy do zaliczek na podatek
    4. wynagrodzenie zwolnione ze składek / podatku
  4. Składniki obowiązkowe dla kierowców bilateralnych i oddelegowanych
    1. wyrównanie płacy sektorowej
    2. czy każdy kraj wymaga płacy sektorowej
    3. jak obliczać wysokość wynagrodzenia w danym kraju
    4. co wpływa na wysokość dopłaty do płac sektorowej
    5. jak rozdzielany jest stały dodatek na delegowanie zawarty w umowie kierowcy
    6. zalety stosowania umów z podziałem na składniki stałe / zryczałtowane
  5. Komu przysługuje obniżenie ZUS i PIT
    1. przewozy bilateralne/cross/kabotaż – przypomnienie
    2. wyłączenia z delegowania
    3. poziom należności sektorowych w UE
    4. od jakiej kwoty odliczamy ulgi ZUS / pit
    5. co to są diety wirtualne
  6. 2 wypłaty w miesiącu – konsekwencje
    1. po co jest lista płac
    2. terminy ustawowe odliczenie diet od podstawy ZUS pracownika
    3. księgowanie kosztu ZUS w księgowości firmy
  7. Różnica między nagrodą a wyrównaniem i premią
    1. skutki użycia składników różnego typu
    2. kompensata płac sektorowych
    3. czy warto tworzyć zapisy w dokumentach pracowniczych
  8. Płacenie pod stołem/z bankomatu a Polski Ład 2.0
    1. koszty pracy kierowcy w skali podatkowe Polski Ład
    2. koszty ZUS z wynagrodzenia kierowcy
    3. koszty w firmie (podatek od dochodu właściciela)
  9. Opóźnienia w rozliczaniu – najpierw przelew potem ewidencja
    1. co jest wymagane na 10-tego
    2. jakie dane są potrzebne do wykonania przelewu
    3. składniki zryczałtowane a nieobecności
  10. Dopasowanie brutto do przelewu netto
    1. dopasowanie dokumentów do przelewu
    2. dokładność dopasowania (weryfikacja brutto, co z różnicą?   zaliczka/rozliczenie gotówkowe)
    3. korzystanie z kalkulatorów excel / online
    4. symulacja a codzienna praca i rozliczanie co miesiac
  11. Ujemne nagrody B i C (korekta ZUS i PIT)
    1. jakie składniki można podzielić na nieoskładkowane
    2. do czego służy podział ABCD
    3. czy każdy musi używać takiego podziału
  12. Podstawa URLOP i CHOROBOWE – czy należy zmieniać zapisy regulaminy?

  13. Obniżanie ryczałtów o nieobecności?
    1. problem nadwyżek w sytuacji gdy jest urlop
    2. teraz i tak wyrównuje się płace składnikami dodatkowymi nawet gdy jest urlop
  14. BONUS:  kilka strategii płacowych dla kierowców

Darmowe webinary

Co 2-3 tygodnie, w środy o 10:00, organizujemy bezpłatne webinary merytoryczne dla wszystkich „transportowców”. Zawsze omawiamy bieżące tematy z zakresu rozliczania czasu pracy kierowców, nadchodzące zmiany i metody jakimi radzą sobie firmy, którymi się opiekujemy.

Czy warto nas poznać?

Korygujemy metody rozliczania kierowców w firmach transportowych i produkcyjnych. Łączymy wymagania zagranicznych płac sektorowych ze składnikami polskiego systemu prawnego (premie, nagrody, dopłaty, stawka minimalna). Maksymalizujemy wartość diet wirtualnych, obniżając podstawę ZUS i PIT. Opracowujemy gotowe ustawienia do programów do rozliczania kierowców.

Zaakceptowany projekt zasad wynagradzania kierowców wdrażamy w firmie ucząc osoby odpowiedzialne procesu wczytywania danych, analizy aktywności i generowanie dokumentacji potrzebnej dla stworzenia listy płac dla kierowców.

Integrujemy pobieranie danych z systemów GPS, TMS oraz koordynujemy eksport do programów kadrowo-płacowych.

Mariusz Hendzel
Prezes ITD-PIP